Lečenje zuba

Lečenje zuba podrazumeva rekonstrukciju manjih ili većih oštećenja na zubima nastalih dejstvom zubnog karijesa ili fizičkim oštećenjima. U procesu lečenja primenjujemo  plombe od najsavremeniih stomatoloških materijala.  Izrada od kompozita, nano tehnologijom i glas jonomera renomiranih svetski proizvođača lidera u dentalnoj stomatologiji  (Ivoclar Fuji GC, 3M, VITA itd.). Materijali od kojih se izrađuju plombe su biokompatibilni, ispuštaju fluor i štite zube od karijesa. Jaka hemijska veza omogućava im čvrsto prijanjanje za zub.

Savremeni materijali za izradu ispuna razlikuju se amalgamskih ispuna jer plombe od amalgama zahtevaju uklanjanje uz bolesni deo zuba i deo zdravog zuba, one nisu bikompatibilne,ne sadrže fluor ali zato sadrže živu koja u koliko se nalazi kao ispun na više zuba može štetno delovati na zdravlje organizma. Ukoliko je potrebno sanirati veće  destrukcije i oštećenja, rekonstruišemo estetskim INLAY & ONLAY ispunima najčešće izrađenim od keramike CAD-CAM tehnologijom.

Stomatološka ordinacija, stomatolog Novi Beograd, lečenje zuba

Lečenje korena zuba

Lečenje korena zuba, podrazumeva saniranje karijesa na vreme, jer u suprotnom infekcija postepeno prodire dublje u zub i dovodi do upale pulpe “živca” zuba. Pod dejstvom bakterija u korenu zuba, dolazi do odumiranja “živca”. Kao posledica, javlja se dalje širenje infekcija prema krunici zuba ili najčešće u kost vilice neposredno oko inficiranog korena. Otok mekih tkita oko bolesnog zuba ili fistulozni kanal neposredno oko inficiranog korena zuba su najčešće posledice.

Spontani osećaj bola zuba koji se pojavljuje bez nekoga posebnog razloga je simptom koji upućuje na  upalu zubne pulpe. Osim toga, jedan od vrlo čestih simptoma je osjetljivost zuba na zagrižaj. Pritisak prilikom žvakanja često može izazvati bol. Ta osjetljivost ili bol zuba prilikom zagrižaja, najčešće upućuje na infekciju u zubnoj pulpi ili u kost vilice.

U situacijama kada se infekcija iz kanala korena širi prema krunici zuba najčešće pacijenti uz neznatne simptome i ne primete da je pulpa bolesna i da postepeno odumire. Međutim ako se infekcija korena širi iz korenskog kanala u kost vilice infekcija razara okolnu kost i uzrokuje sve veće smetnje i bol.U zavisnosti od lokalizacije infekcije i težine oštećenja kosti koje infekcija izazvala odlučujemo se za endodonsko lečenje samo kanala zuba ili endodonsko –hiruško lečenje infekcije koja je zahvatila kost u vilici oko korena. Manja oštećenja kosti (granulomi) koji su locirani oko korena zuba mogu se lečiti  endodontskim lečenjem korena ili manjom hiruškom intervencijom kojom odstranjujemo infekciju iz kosti. Velika oštećenja  kosti koje prouzrokuju (ciste)zahtevaju obsežnu hirušku intervenciju i ne tako retko i vađenje zuba zahvaćenim infekcijom.

Endodonsko lečenje

Endodonsko lečenje zuba je vrlo složeni postupak Lečenje korenskog kanala u zavisnosti od broja kanala i težine stanja zaheva više poseta stomatološkoj ordinaciji.Potrebno je odstraniti (živac)zubnu pulpu, temeljno očistiti infektivni sadržaj korenskog kanala i na kraju napuniti kanal trajnim punjenjem.

Moderni postupci lečenja koje koristimo u našoj stomatološkoj ordinaciji, uz primenu mašinskih korenskih proširivača i apex lokatora omogućuju da izlečimo bolesne zuba sa 90% uspeha. Noviji postupci lečenja su vrlo složeni i zahtevni ali kad je koren zuba dobro izlečen i spasen ni jedna zuba nadoknada ne može zameniti  osećaj vlastitog korena.Tako izlečen koren  predstavlja najbolju i najeftiniju investiciju.Najskuplja alternativa je implant..

LEČENJE ZUBA

IZBELJIVANJE ZUBA